ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΑΝΣΟΝ

στις

Ο Τσαρλς Μάιλς Μάνσον γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1934 - 19 Νοεμβρίου  2017)  ήταν Αμερικανός εγκληματίας και ηγέτης αίρεσης, ο οποίος δημιούργησε τη δεκαετία του 1960 στην Καλιφόρνια μια ομάδα που έγινε γνωστή ως Οικογένεια Μάνσον. Οι ακόλουθοι του Μάνσον διέπραξαν εννέα δολοφονίες το διάστημα μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου του 1969. Το 1971, βρέθηκε ένοχος για δολοφονία και για την ηθική αυτουργία στον θάνατο επτά ατόμων, μεταξύ των οποίων και η ηθοποιός Σάρον Τέιτ, υπόθεση που είχε προκαλέσει σάλο στις ΗΠΑ. Αρχικά ο Μάνσον είχε καταδικαστεί σε θανατική ποινή, αλλά τελικά η ποινή του μεταβλήθηκε σε ισόβια κάθειρξη γιατί το 1972 η πολιτεία της Καλιφόρνια κατάργησε τη θανατική ποινή. 

Ο Μάνσον πίστευσε σε αυτό που αποκαλούσε «Helter Skelter», όρο που πήρε από το ομώνυμο τραγούδι των Beatles. Το Helter Skelter, βάσει του Μάνσον, θα ήταν ένας επικείμενος αποκαλυπτικός φυλετικός πόλεμος, το οποίο περιγράφεται σε μία δικιά του έκδοση στίχων του προαναφερθέντος τραγουδιού. Κατ’ επέκταση, θεωρούσε ότι οι φόνοι θα επισπεύσουν τον «επικείμενο» πόλεμο. Η κακή φήμη που απέκτησε συγκέντρωσε ακολούθους, δημιουργώντας μία ποπ μυθολογία γύρω του. Έτσι, έγινε ένα είδωλο της παράνοιας, της βίας και του μακάβριου. 

Όταν άρχισε η δημιουργία της Οικογένειας Μάνσον, ο Μάνσον ήταν άνεργος, πρώην κατάδικος. Είχε περάσει χρόνια σε σωφρονιστικά ιδρύματα εξαιτίας πληθώρας επιθέσεων. Πριν τους φόνους, ο Μάνσον, ήταν τραγουδιστής και τραγουδοποιός του περιθωρίου της μουσικής βιομηχανίας του Λος Άντζελες. Μετά τις κατηγορίες και την καταδίκη του, ηχογράφησε κάποια τραγούδια, τα οποία είχαν κάποια εμπορική επιτυχία. Αρκετοί ήταν οι μουσικοί, επίσης, που τα διασκεύασαν. 

Γεννημένος  από την ανήλικη αλκοολική Καθλίν Μάντοξ, άρχισε από πολύ μικρή ηλικία να μπαινοβγαίνει στα αναμορφωτήρια και στη συνέχεια στις φυλακές, μέχρι που ξεκίνησε να οργανώνει την «οικογένεια Μάνσον», όπως συνήθιζε να την αποκαλεί, την οποία αποτελούσαν κυρίως γυναίκες, που τον ακολουθούσαν πιστά και ήταν οι ερωτικές του σύντροφοι.

Πώς από τα ομαδικά όργια και τη μουσική πέρασε στις δολοφονίες ; 

Την άνοιξη του 1968 θα γνωρίσει τον Ντένις Γουίλσον, ντράμερ των Beach Boys και θα μετακομίσει σπίτι του στο Λος Άντζελες μαζί με την «οικογένειά» του. Με το πέρασμα του χρόνου αυξανόταν και ο αριθμός των γυναικών που εντάσσονταν στην ομάδα του Μάνσον, ο οποίος περνούσε τον χρόνο του τραγουδώντας με τον Γουίλσον, ενώ οι γυναίκες φρόντιζαν και τους δύο, κρατώντας περισσότερο το ρόλο του υπηρετικού προσωπικού. Εννοείται ότι το σεξ ήταν ελεύθερο μεταξύ τους και κομμάτι της φιλοσοφίας του Μάνσον. Ο Γουίλσον, όπως πολύς κόσμος εκείνη την περίοδο, ενθουσιάστηκε με το ταλέντο του Μάνσον και την ιδιαίτερη, ανήσυχη προσωπικότητά του. Έτσι έκλεισε και πλήρωσε στούντιο, προκειμένου ο Μάνσον να ηχογραφήσει τραγούδια που είχε γράψει ο ίδιος….

Γρήγορα όμως θα χάσει το ενδιαφέρον για τη μουσική και ο Μάνσον αρχίζει να γίνεται πραγματικά επικίνδυνος. Θα αναπτύξει μια ανισσόροπη θεωρία για ένα «φυλετικό πόλεμο», τον οποίο ονόμασε «Helter Skelter», από το γνωστό τραγούδι των Beatles. Ο Μάνσον είχε πάρει τον δρόμο χωρίς γυρισμό και άρχισε να καθοδηγεί την ομάδα του σε εγκληματικές ενέργειες. Στις 9 Αυγούστου, μέλη της «οικογένειας Μάνσον», με επικεφαλής τον ίδιο, δολοφόνησαν 7 άτομα, ανάμεσά τους και η σύζυγος του Ρομάν Πολάνσκι, την οποία μαχαίρωσαν 16 φορές, ενώ συνεχίζοντας το μακελειό, την επόμενη μέρα σκότωσαν το ζευγάρι Λαμπιάνκα. 

 Πώς ο Μάνσον παρέσυρε τις κοπέλες σε ομαδικά όργια…

Τα «θύματα» του Τσαρλς Μάνσον ήταν ευαίσθητες νεαρές κοπέλες από διαλυμένες οικογένειες, που έψαχναν απεγνωσμένα μία «πατρική φιγούρα». Ο Μάνσον τους έταζε λαγούς και πετραχήλια.
Μιλούσε για την απόλυτη ελευθερία και προσπαθούσε να δώσει την εντύπωση μίας ανώτερης δύναμης, γι’ αυτό είχε αφήσει μακρύ μαλλί και μούσια, όπως ήταν άλλωστε και η μόδα της εποχής, για να θυμίζει τον Χριστό.

Ένα απ’ τα βασικά «κηρύγματα» του «πατέρα» της οικογένειας Μάνσον, ήταν η σεξουαλική απελευθέρωση. Ήταν τυχερός, γιατί τα διδάγματά του συμβάδιζαν με τα ήθη της εποχής και δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να πείσει τους μαθητές του να συμμετάσχουν στα σεξουαλικά όργια. Χορηγούσε, μάλιστα, γενναιόδωρες δόσεις LSD στην οικογένεια, για να εξαλείψει οποιεσδήποτε αμφιβολίες. Χρησιμοποιούσε την κουλτούρα των χίπηδων προς το συμφέρον του. 

Το δεξί χέρι του Μάνσον, ο Τσαρλς Γουότσον, εξήγησε στο βιβλίο του τον τρόπο που κατάφερε ο Μάνσον να κερδίσει την τυφλή υποταγή της οικογένειας: «Ο Μάνσον ήταν ένας χαρισματικός ηγέτης, που μας γοήτευσε με τα ψέματα και τις διεστραμμένες φιλοσοφίες του. Κάλυψε τις ψυχολογικές μας ανάγκες, μέχρι που μας κρατούσε για τα καλά υπό την επήρειά του. Τα ναρκωτικά το έκαναν πιο εύκολο να μαγευτούμε. Χρησιμοποιούσε τη μουσική του, για να μας φέρει όλους πιο κοντά. Η υπακοή ήταν έμβλημα τιμής στην οικογένεια». 

Ο γάμος που ακυρώθηκε 

Η πιο πρόσφατη είδηση σχετικά με αυτόν αφορούσε τον γάμο του, που ματαιώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο, μετά την αποκάλυψη ότι η κατά 53 νεότερη του νύφη, η 27χρονη Αφτον Ιλέιν Μπάρτον, με την οποία είχε συνάψει σχέση όσο βρίσκεται στη φυλακή, ήθελε να τον παντρευτεί με την ελπίδα ότι μετά θάνατον θα κληρονομούσε το σώμα του, ώστε να δημιουργήσει ένα μαυσωλείο του κακού όπου σκόπευε να εκθέσει τη σορό, με στόχο το κέρδος. 

Το θέμα αποκαλύφθηκε, ο 80χρονος Μάνσον απέσυρε την επιθυμία του να την παντρευτεί, ο γάμος σχόλασε… 

Αν και έχει περάσει περίπου μισός αιώνας από τη δράση του, τα εγκλήματά του ήταν τόσα και τέτοια που δεν έχουν ξεχαστεί. Όχι μόνο γιατί τα θύματά του προέρχονταν από το Χόλιγουντ, αλλά και γιατί ουσιαστικά σηματοδότησαν το τέλος μιας ολόκληρης περιόδου ειρηνικής επανάστασης, κλείνοντας οριστικά την εποχή της αθωότητας των παιδιών των λουλουδιών. 

Φρίκη και παράνοια στο Χόλιγουντ 

Βρισκόμαστε στο τέλος των ’60s. Η ακμή της σεξουαλικής επανάστασης και των ιδανικών των χίπηδων, έχει μόλις αρχίσει να ξεθωριάζει. Είναι η χρονιά που ο άνθρωπος περπατάει στο φεγγάρι, είναι η χρονιά του Γούντστοκ, είναι το καλοκαίρι του ’69. 

Ο Μάνσον εμφανίζεται ως «προφήτης», ο οποίος εκφράζει μια παράξενη καταστροφολογική, ψευτο-επαναστατική θεωρία, σύμφωνα με την οποία οι μαύροι θα εξεγείρονταν και θα ξεσπούσε πόλεμος με τους λευκούς και μόνο η «οικογένεια» θα γλίτωνε υπό τη σκέπη του Μάνσον, που ήταν ο πέμπτος άγγελος (οι άλλοι τέσσερις ήταν οι Μπιτλς). 

Ακούγεται παρανοϊκό, όμως ο Μάνσον βρίσκει οπαδούς, δημιουργεί ένα κοινόβιο, που ζει με επαιτείες στην έρημο, μια «σέχτα», που αποτελείται κυρίως από διαταραγμένες νεαρές και θέτει σε λειτουργία το σχέδιο, με το όνομα Helter Skelter, που διατάζει θάνατο σε όσους μετέχουν στο σύστημα -εν προκειμένω- του Χόλιγουντ. 

Το σπίτι του Πολάνσκι επιλέγεται ως στόχος από τον ίδιο τον Μάνσον, γιατί είχε προηγούμενα με τον παραγωγό που έμενε πριν σε αυτό -είχε απορρίψει τη μουσική του. Ο Πολάνσκι λείπει, βρίσκεται στο Λονδίνο για γυρίσματα. Εκείνη τη νύχτα πέντε άνθρωποι βρίσκονται στην κατοικία του Cielo Drive: η Τέιτ, ο πρώην σύντροφός της και διάσημος κομμωτής, Τζέι Σίμπρινγκ, η κληρονόμος Αμπιγκέιλ Φόλγκερ με τον φίλο της, ηθοποιό και συγγραφέα, Βόιτεκ Φρικόφσκι και ο 18χρονος Στίβεν Πάρεντ, ο οποίος δεν είχε καμία σχέση με τους υπόλοιπους, απλώς έκανε επίσκεψη στο σπίτι για να συναντήσει τον φύλακα και να του πουλήσει ένα ραδιόφωνο. 

Σκάναρε και προχώρησε την έρευνα:Έρευνα, Τζίνα Σαμπάνη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *