ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ Ή ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ;

στις

Είμαστε κόπιες του σύμπαντος κι ενώ περιφερόμαστε στη Γαία ο πραγματικός εαυτός μας είναι αλλού;

Ερώτημα πρώτο: Η ταινία της ζωής μας έχει γυριστεί και απλώς είμαστε θεατές της;

Το μέρος δίνει την εξήγηση του συνόλου (δημοσκοπήσεις με τυχαίο δείγμα 1000 ατόμων δεν ρωτούν 9 εκατομ.). Έχουμε την αρχή του Παρμενίδη εν το παν = μέρος ενός πράγματος…

Έχουμε ένα πρωτότυπο. Στέλνοντας φαξ εις την εσπερία, αυτός που το παραλαμβάνει δεν έχει το πρωτότυπο αλλά το αντίγραφο και αυτό μπορεί να το μοιράσει και αλλού, αλλά ως αντίγραφο.

Τι είναι πραγματικότητα; Γνωρίζουμε; Βλέπουμε τα άστρα που είναι παρελθόν και όμως για εμάς είναι παρόν.

Κατά τον Πλάτωνα, μαθητής του Σωκράτη, ο οποίος είχε στα χέρια του έναν πάπυρο του Πυθαγόρα, τον οποίο του τον έδωσε ο Αρχήτας, είπε πως έκανε 2 μήνες για να τον αποκωδικοποιήσει και να τον καταλάβει. Φυσικά, είχε εις γνώση του και τα των Ορφικών τη θεωρία. Επηρεασμένος από όλα αυτά μας λέει: Υπάρχει το ακίνητον και το κινητόν.

Το ακίνητον εμπεριέχει: νόμους, αρχέτυπα, αριθμούς…

Στον κινητό κόσμο (της Χθονίας) όταν κατεβαίνουν τα σχήματα από το ακίνητον έχουμε τη γεωμετρία, όταν κατεβαίνουν οι αριθμοί έχουμε τα μαθηματικά..

Αυτή είναι η γνωστή θεωρία των ιδεών.

Ο κόσμος των ιδεών είναι το ακίνητον- εν το παν όταν κατεβαίνουν εις τον δικό μας κόσμο τον κινητόν, τότε αποκτούν κίνηση και παίρνουν μορφές (οι ξένοι το λένε φόρμερ = μόρφα = μορφές).

Με την κίνηση αποκτούμε τη συνειδητότητα του εγώ. Το γίγνεσθαι είναι το είναι της στιγμής, δεν είναι το είναι… Μπορεί να γίνει το είναι μόνο αν με κάποιον τρόπο παγώσει.

Ψυχή = Ψύχος = Φυσώ = Πνέω

Ψυχρή Πνοή

Η ψυχή ονομάζεται θυμός = Θυμίαμα = καπνός. Φεύγοντας από το σώμα σχηματίζει ένα σκιώδες είδωλο. Η μάθηση αποτελεί ανάμνηση=Θύμιση (μέμονος παράδοξον)

Ερωτήσεις

  • Πού βιώνει το πρωτότυπό μας;
  • Με ποιες προϋποθέσεις μπορούμε να επικοινωνήσουμε με το πρωτότυπό μας;
  • Με ποιες προϋποθέσεις μπορεί το πρωτότυπό μας να κληρονομήσει, να δεχτεί το φως ή το σκότος που βίωσε στη Χθονία το αντίγραφο;

Σύμπαν=Άπειρον… Δηλαδή δεν έχουμε την πείρα.

Μόνο με την ΑΡΕΤΗ μπορείς να πας στην αρχή…

Τι είναι η ΑΡΕΤΗ;

Η Πολιτεία του Πλάτωνα μας λέει πως ένας άνθρωπος είναι ενάρετος όταν έχει τις 8 ιδιότητες:

  • Μνήμον = να θυμάται
  • Ευμαθής = να μαθαίνει εύκολα
  • Ευχαρής = να είναι ευχάριστος (όχι γελοίος, να προκαλεί ευχαρίστηση)
  • Μεγαλόψυχος
  • Ανδρείος
  • Δίκαιος
  • Αληθής
  • Σωφροσύνη (σε σχέση με το ανδρείος)

Στην αρχαιότητα υπάρχουν κι άλλες σχολές όπως: Σκεπτικιστές = λένε δεν ξέρω τίποτα, δεν ξέρω καν αν υπάρχει ψυχή.

Υλιστές = άθεοι (Δημόκριτος)= Όλα είναι εδώ, δεν υπάρχει τίποτε αλλού.

Υλιστές = Με θεό (Επίκουρος) = Υπάρχουν θεοί αλλά δεν είναι έτσι όπως τους φανταζόμαστε και δεν έχουν σχέση με τη μοίρα και τον θάνατο του ανθρώπου.

Δεν έχουμε σχέση με το θάνατο γιατί όταν έρχεται αυτός, εμείς δεν είμαστε εκεί, δεν υπάρχουμε, και όταν ζούμε δεν είναι αυτός εδώ.

Απόψεις περί ψυχής:

Όμηρος=Είναι κάτι το αεροειδές και καλείται είδωλο.

Ίωνες=Η ψυχή είναι η δύναμη

Ηράκλειτος=Είναι μέρος του αειζώου πυρός, το οποίο γεμίζει το σύμπαντα κόσμο.

Ελεάτες=Είναι κατάσταση ενέργειας, συνίσταται από φως και νύχτα (ψυχρό και θερμό, πυρ και γαία)

Λεύκιππος=Συνίσταται εκ λεπτών, λείων, στρογγυλών και πυροειδών ατόμων (όπως είπε και ο Δημόκριτος)

Αναξαγόρας=Άπειρα σωματίδια, διαιρετά και ετεροειδή τα οποία διακοσμεί ο χωρίς ύλη νους.

Ορφικοί=Είναι θείας φύσεως, πατρίδα αυτής ο ουρανός. Η ύπαρξη εις τον κόσμο είναι ένα αμάρτημα και απαιτεί δια τούτου εξιλέωση. Μόνο ο ενυπάρχον στον άνθρωπο θείος σπινθήρ θα διασωθεί. Ο άνθρωπος πρέπει να μυηθεί. Η μυημένη ψυχή θα δει το φως της αναστάσεως, πλησίον των φωτεινών θεών.

Πυθαγόριοι=Είναι αρμονία προερχόμενη εκ αριθμητικής σχέσεως των σωματικών στοιχείων.

Πλάτων=Είναι πνευματική, ασώματη, απλή, αμέριστη, δεν έχει σχέση με τον υλικό κόσμο, μοιάζει προς τις ιδέες των οποίων μετέχει.

Σώμα=Σάρκα=Άρκα=Βάρκα=Πλοίο=Ναυς=Λάρνακα=Κιβωτός

Φαίδωνα=Φαίνεται πως οι γνώστες που ίδρυσαν τα μυστήρια δεν είναι τυχαίοι αλλά πράγματι από τους πολύ παλιούς χρόνους δηλώνουν πως όποιος ακατήχητος και μη μυημένος κατέβεις εις τον Άδη, θα κείται εις Βόρβορον, ενώ ο μυημένος καθαρμένος θα κατοικεί μετά των θεών.

Στην Πολιτεία μιλάει για κάποιον Ήρα, ένα μύθο, όπου αφού σκοτώθηκε σε κάποια μάχη, μετά από 12 ημέρες αναστήθηκε. Έτσι, αυτός διηγείται τι είδε. Λέει για κάποιο λιβάδι στο οποίο η κάθε ψυχή παραμένει για 7 μέρες. Μετά μιλά για κάποιο φως που μοιάζει με την ίριδα και το οποίο συγκρατεί τον ουρανό. Μετά αναφέρει για Σειρήνες (Οδύσσεια) και για τις μοίρες. Αναφέρει τη διαδικασία μετενσάρκωσης και για το νερό της λήθης, το οποίο πίνει κάθε ψυχή όταν πρόκειται να επανέλθει στη Γη. Στου Ήρως όμως την ψυχή δεν επέτρεψαν να πιει γιατί σε αυτόν υπήρχε η αποστολή του αγγελιο-φόρου, να διηγηθεί τα όσα είδε (βλ. Ελευσίνια Μυστήρια). Μιλά για τις ψυχές των ονομαστών ηρώων και σε ποια μορφή αυτές προτίμησαν να ξαναγυρίσουν εις την Χθονία.

Ο μύθος του Σπηλαίου

Η τύφλωση του Τειρεσία από την Αθηνά.

Συμβολισμός=Αυτό που τον τύφλωσε ήταν η θεϊκή λάμψη, το φως της γνώσης του απολύτου. Είναι όμως κάτι που υπερβαίνει τα ανθρώπινα όρια, γι’ αυτό ή τυφλώνεσαι ή πεθαίνεις. Δεν μπορείς να παραμείνεις στην αρχική σου κατάσταση. Είναι τύφλωση ή θάνατος; Ή απλώς σύγκριση με την αρχική γνώση που είχες; Ο Τειρεσίας τυφλώθηκε αλλά μπορεί και βλέπει τα μελλούμετα ακόμα και στον κόσμο του Άδη. Γιατί πήγε άραγε ο Οδυσσέας στον Άδη και συνάντησε τον Τειρεσία; Μύηση;

Οδυσσέας=Όλλυμι, Όλεθρος, Ολέτηρ, ο καταστροφέας, ο εξολοθρευτής.

Ο Οδυσσέας βρίσκεται για 7 χρόνια στο νησί Ωγυγία της Καλυψούς. Περνά τη διαδικασία να γίνει αθάνατος. Πού είναι η Ωγυγία; Μας το λέει ο Ερμής.

«Ο Δίας μου έδωσε διαταγή να έρθω εδώ παρά τη θέλησή μου. Ποιος θα ήθελε να διαβεί τέτοια ατελείωτη θάλασσα; Και δεν υπάρχει κοντά ούτε ανθρώπινη πολιτεία»

Γέννηση= Γε+νηση… Το Γε προσδιορίζει κάτι που έχει γίνει ή επαναλαμβάνεται. Δηλαδή η γέννηση και γέννα έχουν την έννοια της επανόδου, δηλαδή μετεμψύχωσης.

Ο Ωκεανός, ο Πόντος, τα Ποτάμια, η Θάλασσα που παραπλανιούνται οι ήρωες της αρχαιότητας είναι το μέσον δια το οποίον μπορεί κάποιος να πάει σε ένα νησί, σε μια στεριά. Το έμβρυο, ο ολικός σχηματισμός που μεταφέρει την ψυχή, αφού περιπλανηθεί για 9 μήνες στον πλακούντα (στο νερό), εξέρχεται σε νήσο, σε τόπο στέρεο και κατάλληλο, δηλαδή έχουμε γέννηση.

Προερχόμαστε από θεϊκή φύτρα. (Πλάτων)

Σκάναρε και προχώρησε την έρευνα:Έρευνα, Ευάγγελος Κέλμαλης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *