ΤΟ ΣΕΞ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

στις

Το σεξ και ο κινηματογράφος είναι μια ιστορία αμφιλεγόμενη στο πέρασμα των χρόνων. Αρχικά, το σεξ δεν έπαψε να αποτελεί ταμπού για τις περισσότερες χώρες της υφηλίου ακόμη και στη σύγχρονη εποχή. Ο κινηματογράφος από την αντίθετη πλευρά, δεν θα πάψει ποτέ να διακρίνεται από την απελευθερωτική μορφή της τέχνης που τον χαρακτηρίζει. Από τις πρώτες ταινίες που έκαναν το ντεμπούτο τους, για την τολμηρή συνάντηση του σεξ με τον κινηματογράφο, είναι η γυρισμένη το 1933, θρυλική ταινία “Έκσταση”. Στην τσέχικη αυτή παραγωγή υπάρχει αρκετό γυμνό, στην ερωτική σκηνή ο σκηνοθέτης, Gustav Machaty, επικεντρώνονται στα πρόσωπα καταγράφοντας μάλιστα στην έκφραση της πρωταγωνίστριας του τη στιγμή του οργασμού (άλλη μια καινοτομία για τον κινηματογράφο) κι έτσι καταφέρνει να αποδώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη συγκίνηση της οικειότητας.Στη συνέχεια η “Είμαι περίεργη-κίτρινη” ήρθε για να κλέψει στη κυριολεξία την παράσταση το 1967. Μια ιδιόμορφη, σουηδική ταινία με πολιτικό υπόβαθρο που αγγίζει τα όρια ντοκιμαντέρ. Παρουσιάζει την ζωή της σεξουαλικά απελευθερωμένης φοιτήτριας Lena Nyman και μια σκηνή της ταινίας προκάλεσε αρκετά στις ΗΠΑ. Το ανδρικό γυμνό ήταν ακόμη ταμπού για την εποχή κι έτσι η ταινία συζητήθηκε έντονα.Η δεκαετία του 1970, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η κυρίαρχη, για το σεξουαλικό περιεχόμενο στον κινηματογράφο, εποχή.Το 1972 κάνει την πρώτη του προβολή “Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι”, είναι μία γαλλό-ιταλική ερωτική – δραματική ταινία, του 1972, σε σκηνοθεσία Μπερνάρντο Μπερτολούτσι. Η ταινία επικεντρώνεται σε έναν χήρο Αμερικανό, που ταξιδεύει στο Παρίσι και συνάπτει ερωτικές σχέσεις με μία νεαρή Παριζιάνα. Οι έντονες σεξουαλικές σκηνές βίας έφεραν διαμάχες ενώ σε αρκετές χώρες υπέστη λογοκρισία. Παρόλα αυτά, με το πέρας των χρόνων έπαψε να είναι ακατάλληλη και της δόθηκε το NC-17. Λίγα χρόνια αργότερα, εν έτη 1976, παρουσιάζεται η ταινία “Η Αυτοκρατορία των αισθήσεων”. Ο παράλογος και παθιασμένος έρωτας μιας πρώην πόρνης και ενός ιδιοκτήτη ξενοδοχείου. Περίεργες πρακτικές, διαστροφή, κτητικότητα χαρακτήρισαν την ταινία. Η τελική ερωτική σκηνή που καταλήγει στον θάνατο του άνδρα είναι η φυσική κατάληξη ενός έρωτα που ξεπερνάει κάθε λογικό κανόνα. H ερωτική ιστορία “Coming Home”, ανάμεσα σε μια παντρεμένη, συντηρητική νοικοκυρά και τον τραυματισμένο βετεράνο του Βιετνάμ, κάνει πρεμιέρα το 1978. Οι ερωτικές σκηνές είναι δοσμένες με ευαισθησία και η Τζέιν Φόντα έχει μια σκηνή όπου η γυναίκα που υποδύεται νιώθει για πρώτη φορά στη ζωή της οργασμό.Σαφώς κι ακολούθησαν πολλές ακόμη και αμέτρητες ταινίες, που έθιξαν τις διάφορες πτυχές του σεξ (ετεροφυλοφιλία, ομοφυλοφιλία, σαδομαζοχισμός, κ.ά.).

Είναι αρκετοί οι σκηνοθέτες αλλά και οι σεναριογράφοι που επέλεξαν να κάνουν μία ηδονιστική καταγραφή των σεξουαλικών σκηνών στον κινηματογράφο.Οι ταινίες του συγκεκριμένου περιεχομένου έχουν δεχθεί σκληρή λογοκρισία. Είναι πολλοί οι άνθρωποι που τις θωρούν απειλητικές για την ανθρώπινη συνείδηση και θεωρούν πως διαφθείρουν τον ορισμό της τέχνης.Ωστόσο δεν είναι λίγοι οι υποστηρικτές των κινηματογραφικών ταινιών που εμπεριέχουν στο περιεχόμενο τους το σεξ. Θεωρούν πως είναι μια απόλυτα φυσική ανάγκη του ανθρώπου, συνεπώς δεν υπάρχει λόγος απόκρυψής της. Υποστηρίζεται επίσης πως το σεξ είναι σημαντικό κομμάτι μιας υγιούς σχέσης, ενώ αποτελεί κι έναν από τους καλύτερους τρόπους, να έρθουν δύο άνθρωποι που έχουν ερωτική σχέση, ουσιαστικά κοντά.Ο κινηματογράφος δεν θα πάψει ποτέ να αναδεικνύει ζητήματα, να παρουσιάζει τις ανησυχίες όλων των ανθρώπων, να αποτελεί παρηγοριά, να προτείνει λύσεις και κυρίως, να ερευνά.

Σκάναρε και προχώρησε την έρευνα:Έρευνα, Κλεοπάτρα Καρδολάμα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *